I huvudet på en kassörska

Ibland när man sitter i kassan en hel dag får man möta mycket speciella människor men även mycket fina människor, men det är dessa speciella människor jag vill uppmärksamma idag. 
Man har ju som sagt några kunder om dagen när man sitter i kassan från 12-20 te.x.
 
Det finns dessa kategorier på kunder. 
 
# Surskallarna, ( som gnäller på det mesta, priset är för högt, det var bättre förr, komsum är bättre)
# Dom tysta ( som inte säger så mycket, knappt hej )
# Mammor ( stressade mammor, med eller utan barn, ofta griniga av ingen anledningen, antagligen stress.)
# 99 an ( speciell kund i våran butik, lite lebbig och snuskig )
# Kvittorättare ( som måste kolla kvittona innan dom packar varor )
 
Ja det finns ju en massa andra med, men skulle jag lista alla så skulle nog varje person ha en egen kategori, Men det är dom här som kommer fram till kassan och tror att man är en robot och ska göra allt samtidigt och helst öppna en kassa till och blir otrevlig om det råkar bli lite kö.
Jag säger bara: snälla människor, vi alla handlar ibland eller till och med sitter i kassan, vi är inte robotar, ja vi ser att det blir kö men det kanske inte finns någon som kan komma och ta en andra kassa. eller någon som svarar eller nått annat. vi gör det inte för att jävlas. 
Och ja jag skulle mer är gärna kunna göra allt samtidigt, och om du har bråttom, tänk en gång till innan du handlar. skulle du åka tidigare? det kan va kö, du kanske kan skicka någon annan, eller kanske bara rent ut handla en annan dag. Vi sitter där rakt upp och ner och säger hej, var det bra så?, Tack! i ca 7h. det är påfrestande, 
 
Lite ur en negativt perspektiv av kassan, kommer positiv imorgon jag lovar! 
 








STARTSIDAN


Här får ni följa med bakom kulisserna med att jobba i butik samt utvecklingen av min bil som så småningom ska bli utställning. Och lite för mycket av mig! från mörka till positiva saker.