Lingondricka

Vart att rensa ur frysen lite granna och göra lingondricka på lingon som jag hade sen i somras som jag plockade ute hos mamma när hon bodde på gamla stället. 
Den vart inte så supergod dock, inte direkt som den man dricker på lunch restauranger men det är nog för att det inte innehåller massa konstiga ämnen. 
Den kanske inte ens innehåller lingon. Haha
Receptet var super enkelt ialla fall.
 
Lingondricka
2 liter lingon
1 liter vatten
kocka i 5 minuter, skumma av emellanåt
Sila av och koka ytterligare 5 minuter med
socker eller sötningsmedel efter smak,
ca 3 dl socker per liter vätska.
 
Jag tyckte den vart lite besk så jag blandade även i lite vaniljpulver, men skulle rekomendera vaniljstång.
 
 
Peace peps!








STARTSIDAN


Här får ni följa med bakom kulisserna med att jobba i butik samt utvecklingen av min bil som så småningom ska bli utställning. Och lite för mycket av mig! från mörka till positiva saker.